Tuesday, November 9, 2010

MAKAN-MAKAN TOMYAM BERSAMA SKUAD KOMANDO 21

gua dah memang lama gila babs x update blog nie, kesian die. gua bukan ape, bz sangat, kelas dahla padat, kekadang tensi jugak. ADOI di situ. haihs. asyik pikir pasal kelas je kan, sampai idea nak wat posr baru pun gua dah lupe habis. tapi tadi kan, gua pegi makan ngn housemate gua, nama dia Shaffry, dia hensem dan single, kepada sesiapa yang ingin berkenalan, boleh la contact gua yee.. hehe.





logo ATM
post kali nie, gua nak citer pasal pengalaman gua makan malam bersama-sama ngn Skuad Komando 21 batch-38 semasa mereka berlatih bersama tentera Mesir di Camp Chezar. gua telah diundang untuk makan malam bersama mereka. menu malam itu sangatlah sedap, TOM YAM AYAM SIAM PEDAS KAW, ciptaan gua sendiri. walaupun gua diundang namun gua yang masak sebab gua faham mereka penat selepas menjalani latihan ala komando di Camp Chezar. 

proses memasak tomyam
gua sempat beramah mesra bersama mereka dan di sebalik wajah mereka yang garang dan sifat yang tegas, mereka amat peramah dan melayan tetamu dengan baik sekali. gua amat terperanjat kerana mereka melayan gua dengan baik sekali, walaupon gua bukanlah salah seorang ahli skuad Komando 21 ini. 

Busuk
bukan itu sahaja, rupa-rupanya diorang ini adalah pencinta haiwan. mereka mempunyai haiwan peliharaan iaitu seekor kucing yang bernama busuk walaupun sebenarnya kucing itu xdela busuk mana, standard kucing la kan. gua dapati badan kucing itu sangat tough seperti ahli rumah itu juge. 







Tom Yam Gua
ketika gua sedang dalam proses memasak tomyam itu, gua telah berganding bahu dengan mereka yang turut sama memberikan kerjasama memasak, diorang ini memang terbaik lah. walaupun sifat maskulin atau kejantanan terserlah, mereka masih mampu memasak dengan lazat.sebagai hasilnya malam tu, gua makan tomyam dengan penuh selera berserta sambal tumis ikan bilis, memang terbaik la gua cakap sama lu orang. hahaa.



PERIBAHASA HARI INI : "Seperti memasak tomyam dengan askar, kiri kanan dijaga, musuh pun lari."
KESIMPULAN : Sesuatu keadaan yang terjamin dan amat selamat.

2 comments:

  1. balik meleysia try masak dgn komando loki! ada bran? hahaha

    ReplyDelete
  2. "Seperti memasak tomyam dengan askar, kiri kanan dijaga, musuh pun lari."

    p/s; xde sape nak askar. askar garang. grrr.. takot.

    ReplyDelete