Tuesday, October 26, 2010

AKU di BAWAH kelodak JAHILIYAH

we all semua dulu sekolah kan, ramai orangs menggebang zaman sekolah diorang semua baik2. jangan nak manis bicara sangat la kan, meh gua nak sembang sikit dengan lu orang pasal pengalaman gua dalam artikel yang bertajuk "AKU di BAWAH kelodak JAHILIYAH" nie. nakharem. 


gua suke pakcik nie senyum
seyes gua nak citer la kat sini, paling sucking adalah masa form1 ngn form2. gua nak citer sket lah pasal satu sistem yang diamalkan oleh senior dorm gua. lu orang nak tau sistem apa? nama sistem tu... 'Sistem TOL'. bapak die tol! gua dulu kan, masa sekolah asrama penuh kan, kalau gua balik rumah, mesti mak gua ajak g Billion ke Parkson ke ajak beli gua punya rations. mmg masa sekolah dulu ration gua banyak la beb sebab gua panas la ngn dewan makan (DM) sekolah gua. makanan untuk budak2 yang bakal menjadi jentera kepimpinan negara satu hari nanti adalah mirip makanan yang kita bagi binatang peliharaan makan. macem gapeks gua cakap lu. ikan jaket tu, walaupon dah masak, berdarah and smells like effin'shit u know whattafak is that? nak masak bagi manusia makan, seyes la sikit! itu la pasal gua banyak sangat Quaker Oat, Maggi, Campbell soup and other shits la i cant remember well la. and tidbits untuk gua breakfast pagi2 pn banyak la kan, so that gua leh focus la kan kat kelas. punya la baik niat gua nie. 


tapi gua mmg fakap la dulu, tapi nak hentam orang dulu gua kecik, xmampu nak hentam2 lagi. gua panas bukan sebab apa, gua panas bila kete mak gua sampai je kat perkarangan asrama, gua dah leh nampak kepala2 menjenguk kat tingkap. mmg gua tau la kejap lagi gua nye locker mesti dikerumun punye lah, macam orang kerumun gerai Pak Latip kat tempat gua tu sebab dia jual apam balik yang mmg kalau lu makan lu mmg mabuk kepayang sama dia punya apam balik lah! kalau amik sikit2 xpe, nakharam amik sampai tggal bag plastic. abis apa fungsi mak gua belikan banyak2? nak bagi satu blok dapat sorang sikit pastu gua xdapat makan? mmg BETOL! shitass. adalah sampai satu tahap tu kan, senior gua cakap,

"wey, tutup loker hang."
"apesal bang?"
"sebab setiap kali aku nampak loker hang bukak, aku wajib ambik satu makan dari loker hang."
"lah, kenapa macam tu plak?"
"ini sistem TOL, dorm nie wajib ikot."

hakelah, padahal la kan, gua sorang je yang tertakluk di bawah sistem camshit tu. haha! siot nye senior. 


tapi dulu la kan, bende yang paling penting adalah MAGGI! dan juga mee segera yang lain seperti Ruski, Indo Mee dan Mee Sedap. sebab ini yang paling efficient nak kenyangkan gua di saat gua memerlukan. dulu gua adalah berniaga sikit2 Maggi kat sekolah sebab demand mee segera kat asrama ni, sama macam demand beras subsidi kat negara kita, sama macam demand awek hot dari Subang, eh silap. haha! tersasul pulak. harga standard Maggi kat asrama adalah RM1.00 nett sebungkus. tu memang harga standard, semua orang tau. okay citer die macam nie... eh, tapi seblom tu gua nak cter dulu pasal sorang brader sekolah gua nie.
'emas di asrama'
brader nie memang terkenal dengan skill mem-pow yang betul2 teliti. gua dah dengar banyak pasal dia dulu, ramai dah fakap ngn dia. ade sekali gua pun kena mandrem gak ngn dia nie. hahaha!!! masa tu kan, dalam kol 12am la kan, light off dah masa tu. gua ngn member dorm gua nie pegi DM nak amik air panas, sekali ngn bekas maggi masing2, dah siap dah maggi tu, tggal nak letak air je, pas isi air panas kitorang mengorak langkah nak naik dorm di tingkat 1, ternampak lah brader yang terkenal nie, dia baru lepas bergayut kat public. pastu kan dia kata, 

"Fariz aku dengaq depa sembang Maggi hang paling sedap kat ASPURA nie." 

lantas beliau pun menyebat Maggi gua yang telah sedia dimakan tu sampai la tinggal kuah saje dan berkata,

"memang sedap la Maggi hang." 

memang sedap la citer dia!! tggal kuah je! mmg gua buat Maggi nak makan kuah je! haha! damn you. ok, gua dah kenalkan dah brader nie. skang gua nak citer epik episode gua ngn brader nie. brader nie datang kat gua, dia tanye,

"weh hang ada juai Maggi ka?"
'sudu dan garfu siap'
"ada" (dengan hati yang berat nak mampos)
"berapa hang juai?"
"standard la, sengget"
"mahainya! xpala la aku beli tapi hang kena tolong buat siap dalam bekas ngn garfu ngn sudu    sekali"
"okay" (kecewa cam sial)

 nak xnak gua buat la kan, gua form 1 pulak, hormat lagi la kan. pastu gua kena hantar pegi dorm dia la hantar Maggi yang telah siap dibancuh itu, brader tu cakap,
"time kasih, nanti aku bayaq"
"abang pas siap makan kalau xnak basuh xpe, hanta je balik bekas sebab saya nak pakai"
"nanti aku basuh laa, nanti aku hantaq kat hang"
"okay2"

HARI PERTAMA SELEPAS PERISTIWA - gua masih tidak menerima bekas gua tadi, gua pergi bertanya dengan penuh harapan, dia kata dia blom basuh, dia lupa. xpe, gua rilek sebab dia kate nak bagi esok. gua makan Maggi malam tu pinjam bekas member.

HARI KEDUA SELEPAS PERISTIWA - tiada bekas diterima.

HARI KETIGA SELEPAS PERISTIWA - masih tiada bekas. gua pon pegi lah tanya brader tu balik kan. dia rilek je kate, macam harem gua rase tau tak, fakap gila babs. 

"weh bekas hang aku taktau la pi mana, ada oghang ambik la, pastu aku dah taktau pi mana dah."

perasaan gua waktu itu - DUNIA TIDAK ADIL. ada ke patut dia buat gua macam tu. gua xde masalah pun ngn dia, seyes la, jangan la aniaya junior camtu. 

gua xpenah pun buat junior camtu. yelah, buat apa kan kita nak cari masalah ngn orang yang cool je ngan kita. kalau ada masalah lain citer la kan. pasal bekas tu, gua dah x menaruh harapan langsung. gua outing pegi beli bekas baru. ~tup tap tup tap, masa berlalu~

gua lepak dorm member gua, tiba-tiba gua ternampak, di celah-celah buku-buku usang, di tepi longgokan kasut yang berselerak di dalam perabot kayu yang dipenuhi sawang dan dipenuhi arthropods yang mungkin menjadi vector penyakit beebahaya, gua ternampak bekas Maggi gua. memori manis dan indah bersama bekas itu kembali menembusi fikiran gua, gua teringat brader tu. sampai hati dia memperlakukan sedemikian kepada bekas Maggi kesayangan gua itu :(

banyak lagi cerita yang gua nak kongsi bersama lu orang di bawah label EVIL DEEDS ini. nantikan...

PERIBAHASA HARI INI: "Bagai menatang concentrated hydrochloric acid yang penuh lalu tertumpah ke muka sendiri" 

MAKSUDnya: kita berbuat baik kepada orang kadang-kala menerima balasan yang memedihkan seperti terkena acid tadi.



sample hydrochloric acid, hati-hati yaaa....



2 comments:

  1. haha..
    lawak gile kowt..

    kirenya awk ni salu kene buli lah eh kt skolah dulu2. haha. :)

    sy duk asrama jugak.
    tapi rasenye xpenah lah kene buli dgn seniors..
    dgn cikgu, byk kowt.

    p/s; teringin nak kenal sape farisfarell ni. nak tgk muka budak baek ke x. haha. :)

    ReplyDelete